JHL:s Någon sköter det säkert är årets biografreklam 2022
Den av fackförbundet JHL producerade reklamen Någon sköter det säkert vann torsdagen den 13 april priset som förra årets bästa biografreklam. Valet gjordes genom omröstning bland publiken.
Förbundet för den offentliga sektorn och välfärdsområdena JHL:s effektfulla reklamsnutt Någon sköter det säkert har blivit utsedd till årets bästa biografreklam. Någon sköter det säkert fick en jordskredsseger i omröstningen bland publiken. Tävlingen ordnades av Finnkino.
Väljarna beskrev reklamsnutten som aktuell, berörande och ögonöppnande. Dessutom fick reklamens kreativa utförande beröm.
Syftet med kampanjen Någon sköter det säkert har varit att lyfta fram det arbete som JHL:s stjärnproffs utför. Alltför ofta ses de endast som ett par händer fastän samhällets olika funktioner inte skulle hållas i rullning utan de här gedigna yrkesproffsen.
– Det har varit fint att märka att människorna har tagit till sig budskapet hos kampanjen Någon sköter det säkert och verkligen funderat på allt det osynliga arbete som JHL:s medlemmar utför i samhället också i denna stund, säger fackförbundet JHL:s kommunikationsdirektör Kristiina Ahonen.
Reklamkampanjen Någon sköter det säkert utfördes i samarbete med reklambyrån Nord DDB och mediabyrån OMD Finland. För produktionen av reklamfilmerna svarade produktionsbolaget Lucy Loves Stories.
Kampanjen Någon sköter det säkert är för närvarande en av kandidaterna i Aikakausmedias tävling Edit. Kampanjen tävlar i kategorierna årets tidskriftsreklam och årets tidskriftskampanj.