Fackförbundet JHL vann dubbelseger i tävlingen Edit: Någon sköter det säkert är årets tidskriftsreklam och -kampanj år 2022
Fackförbundet JHL:s slagkraftiga kampanj Någon sköter det säkert har igen uppnått ära och framgång: den här gången vann den första pris i tävlingen Edit som ordnas av tidskrifternas branschorganisation Aikakausmedia.
Någon sköter det säkert är nu också den bästa tidskriftsreklamen och tidskriftskampanjen år 2022. Fackförbundet JHL har redan tidigare nått framgång med kampanjen och nu uppnådde den två nya meriter vid Aikakausmedias årliga Edit-tävling torsdagen den 26 maj 2023.
”Reklamen vädjar till känslor och det väsentliga blir klart vid en första anblick. Även om bara handskarna syns, står människan i centrum. Reklamen höjer självkänslan hos den offentliga sektorns och välfärdsbranschernas yrkesproffs och synliggör deras viktiga arbete”, står det i motiveringarna till serien årets tidsskriftsreklam.
Även om endast handskarna syns, står människan i centrum.
Segern i årets tidskriftskampanj motiverade juryn för sin del:
”Kampanjen lyckades tilltala de unga som förhåller sig kritiskt till fackförbunden och fick JHL:s totala medlemsantal att stiga. Inverkningarna på föreställningarna och välkändheten vittnar om omsorgsfullt planerade mötespunkter och förståelse för olika kanalers styrkor. En fin helhet!”
En fin helhet!
Kampanjen Någon sköter det säkert har genomförts i samarbete med reklambyrån NORD DDB Helsinki, mediabyrån OMD Finland och produktionsbolaget Lucy Loves Stories.ucy Loves Stories kanssa.
Kampanjen har tidigare vunnit pris bland annat för årets biografreklam år 2022. Dessutom placerade den sig bland de tre bästa i den renommerade tävlingen Effie Awards. Kampanjen har också vunnit Grafias pris Vuoden hopeahuippu i serien Nuoret luovat.