Fackförbundet JHL har förnyat sin visuella framtoning
Fackförbundet JHL har idag tagit en ny och fräsch visuell framtoning i användning. Den nya framtoningen stöder JHL:s strategi som fackförbundet med mest styrka, mest omsorg och mest slagkraft.
Förbundet för den offentliga sektorn och välfärdsområdena JHL har lanserat sin nya glada framtoning.
– Framtoningen beskriver fackförbundet JHL som ett fräscht, starkt och omsorgsfullt förbund. Den innehåller fortfarande den bekanta och lätt igenkännliga JHL-logotypen samt den röda och orangea färgskalan, men med hjälp av nya element och färger blir framtoningen modern och effektfull, konstaterar JHL:s kommunikationsdirektör Kristiina Ahonen.
Syftet med förnyelsen har varit att förenhetliga JHL:s framtoning, som under årens lopp har utvidgats med användning av olika mönster och blivit mycket färggrann. Den nya framtoningen bygger på två huvudfärger som är bekanta från förut – orange och rött – samt några nya färger och teckensnitt. Den här helheten är tydlig och lätt att identifiera men erbjuder samtidigt tillräckliga möjligheter för framtoningen att ständigt förbli ny och fräsch.
Den nya visuella framtoningen har utarbetats i samarbete med reklambyrån RED Helsinki. Den syns från och med idag i alla JHL:s kommunikationskanaler. Den nya framtoningen kommer in på webbsidorna under vårens lopp i takt med att webbplatsen förnyas. Vi informerar mer om den reformen och tidtabellen för den senare.
Du kan bekanta dig med JHL:s nya framtoning med hjälp av de anvisningar som finns i materialbanken (på finska).
Mer information:
Kommunikationsdirektör Kristiina Ahonen 040 530 1774